tisdag 24 april 2012

RÄTT LÄTT KOTLETT...

Fick detta nya LCHF-recept av min goda vän Cissi.

Alltid kul att testa nå't nytt. Kör ju en hel del GI, så detta passade ju bra.

Är faktiskt inte så glad i just fläskkotletter, men detta var riktigt lyckat!

Jag gillar när det är få ingredienser, men ändå kan bli gott med mycket smak.
Att denna rätt dessutom helt sköter sig själv i ugnen är ju dessutom ett extra plus!


6-8 personer

Ingredienser

8 fläskkotletter (jag köpte helt benfria)
2 dl creme fraiche
3 dl grädde
2 tsk sambal oelek
1 dl japansk soya
2 pressade vitlöksklyftor

Gör så här

Lägg det råa köttet i en ugnsfast form.
Vispa ihop dom övriga ingredienserna och slå blandningen över köttet.
Stek sedan i 75 min i 175 graders ugn.

Servera med en god sallad. Jag serverade även grov bulgur till detta.



Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar