söndag 22 april 2012

STARBUCKS...

Starbucks härstammar från Seattle i USA.
Denna cafékedja har över 19 000 caféer i 58 länder runt om i världen.
Detta gör dom till världens största cafékedja!

2010 öppnades den första i Sverige. Den ligger innanför säkerhetskontrollen på Terminal 5 på Arlanda Flygplats.
Alltså inte tillgänglig för alla...

Men den 24 januari i år öppnade Starbucks på Göteborgs Centralstation.

Och igår var vi där...

Jag vet inte hur det är med er, men för mig tappar liksom vissa saker sin tjusning när det till slut finns tillgängligt överallt.
Starbucks har jag alltid förknippat med utlandsresor. Lite speciellt, just för att det inte finns här hemma.

Så nu när vi var där, tänkte jag som så, att jag kan lika gärna köpa med mig en mugg hem...
För närmare hem än så kan ju faktiskt inte Starbucks komma...eller?










Foto: Zimmer's alla rum...
Logo: Google

1 kommentar:

  1. AnnaMaria, min dotter, köpte också muggar på Sb i Thiland, lustigt precis nyss visade hon mig dem. Jättefina dom också! :-)

    SvaraRadera