måndag 23 september 2013

OKTOBEER...

Har skrivit om både denna öl och Helsingborgs Bryggeri förut här på bloggen.

Denna öl var en nyhet förra året och känns som att den kommer att bli en tradition hos oss varje år...
Tycker verkligen att man ska gynna detta lilla lokala bryggeri som dessutom gick och vann pris 2011 för "Sveriges bästa ljusa lager"!

September håller ju så sakteliga på att gå mot sitt slut och oktober står redo att ta över.

Jag är ju sån som person, som tycker att finns det något att fira så ska man såklart göra det!
Och om inte jag kan komma till Oktoberfesten, så får den komma till mig...

Så det fick bli en beställning på några stycken som anlände till Systembolaget förra veckan.
Nu sparas dom till ett lämpligt tillfälle i just oktober.

Men en flaska fick följa med mig ut på en liten höstpromenad, och JA...jag vet att man inte få ha med sig alkohol på offentliga platser...

Och om det nu var någon som såg mig, så trodde dom nog att flaskan redan var tömd...
För vilken nykter människa står och plåtar en ölflaska i solnedgången?!  ;)









"Med ena foten i det skånska låglandet och den andra i oktoberfestens Tyskland har vi bryggt ett välbalanserat och maltigt höstöl. Särskilt väl märks ursprunget i den tilltagna styrkan och de fina stråken av hårdgräddat knäckebröd. Dröjer du kvar i smaken belönas du med en skön botten av örtig beska och viss sötma.
Färgen är halmgul med toner av bärnsten. Så här elegant blir resultatet när förstklassiga råvaror och god bryggarkunskap hamnar i samma flaska. Vi kallar det oktoberlycka."
Helsingborgs Bryggeri

Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar