lördag 21 september 2013

ON THE SEVEN SEAS...

Att jag ärvt mitt intresse för att resa från min pappa råder det absolut inget tvivel om!

Under många år befann han sig till sjöss och fick genom detta se stora delar av vår värld, innan han slutligen valde att gå iland i Stockholm. 

Som en äkta sjöman, hade han dessutom en apa vid namn Chicco. 
Ett resesällskap som hade i nöje att bl a tugga sönder besättningens tandborstar och att vrida ur diverse glödlampor...

Min pappas resa startade däremot i Danmark där han var född och uppvuxen.

Åren innan han gick till sjöss, hade han bl a varit aktiv i den Danska motståndsrörelsen.

En tid han inte gärna talade om, då han hade sett och antagligen även gjort mer än vad man ska behöva i sin ungdom...

Men flera av hans berättelser lever vidare genom mig och jag är otroligt stolt över vad han gjort och tagit ställning för och att just han fick vara min pappa!

Jag hade gärna haft honom som resesällskap både till andra länder och genom min resa i livet, men nu ville livet annorlunda...Och det i sig, har också varit en resa...





















Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar