söndag 10 april 2016

ORUP OCH PINCHOS...

När man är i mitt tillstånd, det vill säga sjukskriven till 50 %, så gäller det att spara på sina energidepåer, som ju egentligen är alldeles för små...

Det gäller också att göra roliga och positiva saker, som fyller på just dessa energidepåer, och det gäller att planera så att man också ska orka sig igenom det man ska ta sig för. Jobb som fritid.

Så igår när vi äntligen skulle iväg för att se OrupRondo i Göteborg, så var egentligen all min energi borta, efter att ha jobbat 7 dagar i sträck...
Och även om det "bara" är på 50 %, så är det med mina mått mätt just nu.
Det finns ju en anledning till dessa 50 %.

Och vi tyckte att vi hade tänkt på allt, då Magnus bokade biljetterna. 
Vi valde föreställningen som gick kl. 15:00 för att det inte skulle bli så sent, och med god marginal bokades bord på Pinchos hemma i stan, allt för att inte behöva stressa, och jag var dessutom ledig dan efter, som ju är idag.
Vi missade bara den "lilla" detaljen, att jag skulle jobba dessa 7 dagar i sträck.

Allt detta är så frustrerande, att inte ha den där orken.
I torsdags när jag hade gjort 6 dagar i sträck, så var jag så trött på kvällen att ögonen gick i kors, och det var bara att gå och lägga sig redan 19:30...

Och igår efter all god mat på Pinchos, blev det bingen redan vid 22.

Antar att detta så småningom kommer att vända, med det är det där med att kunna hushålla sin energi, och att ha orken kvar att göra sånt som ska ge just den där energin.

Sen är det ju tur att det inte hör till vanligheterna att man ska jobba 7 dagar i sträck...

Hur som helst, så var Orup fantastiskt bra. 
Vilken liveartist och vilken röst, trots sin förkylning som endast lös igenom i mellansnacket.

En riktig hitkavalkad levererade han, och naturligtvis kunde publiken alla låtarna utantill.

Sen blev det ju som alltid god mat på Pinchos, och även om det handlar om tapas, så blir man ju ändå så otroligt mätt, och det hela fick avslutas med en rabarbermojito, så gott!

Sen bara hem och möta bingen som sagt, och idag vet ni en som ligger lågt...




En iskall öl



Skaldjuspasta





Plankstek á la Pinchos





Chiligryta på högrev





Dumplings



Mjölkchokladmousse
Rabarbermojito


Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar