söndag 8 maj 2016

ATT STÅ BREDVID CANCER...

...är precis det jag gör just nu.

Att efter en lång tid i ovisshet, hantera ett besked som detta ställer mycket på sin spets, både för den som är drabbad och för den som står bredvid.

Och då jag själv inte är i min forna glans, så gäller det att ha perspektiv på saker och ting, och att man också hanterar saker på bästa sätt utan att påverka den egna hälsan.

Inte helt lätt i en situation som denna...

Av en slump, och i rätt tid, så ramlade jag över detta boktips via Facebook.

Kände att den kunde vara något för mig, och säkert för väldigt många andra som också står där bredvid...

Boken är skriven av Ola Ringdahl som tidigare arbetat som journalist, men idag verksam som konsult och föreläsare inom områdena kommunikation och krishantering.

Detta är en man med mycket stor erfarenhet av att stå bredvid, då tre av dom viktigaste kvinnorna i hans liv kämpat mot cancern, hans mor, hans hustru och hans dotter...

Hans tuffaste tid blev också den ensammaste, då flera vänner försvann av ren rädsla för cancern.

cancerfonden.se kan man läsa en intervju med Ola Ringdahl där han berättar mer av sina erfarenheter, du hittar intervjun här.

Och just dessa erfarenheter finns nu i bokform, för att ge stöd till oss alla som står där bredvid.

Boken Att stå bredvid cancer beställde jag enkelt på Bokus för 202:-

I det strålande sommarvädret har jag nu börjat ta mig igenom denna bok, lite i taget, små doser som jag tror kan komma att hjälpa stort.






Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar