måndag 2 maj 2016

HÅLLA ANDAN...

...är vad jag har gjort sedan i tisdags, då min mamma gjorde en datortomografi, för att få veta om cancern på något vis spridit sig.

Idag var vi tillsammans på sjukhuset för att få besked...
Och allt såg bra ut!

Det är som att all luft går ur en, att man satt själva andningen på paus, och sen så släpper allt bara.

I allt detta jobbiga, så var det här naturligtvis ett glädjande besked.

På onsdag, ska vi träffa kirurg, narkosläkare, sjukgymnast med mera, för att få all information som vi behöver inför operationen som kommer att bli redan nästa torsdag den 12 maj.

En stor del av tjocktarm och tunntarm kommer då att opereras bort tillsammans med tumören.
En rejäl operation, med andra ord.

Nu gäller det att inte glömma bort att andas, för det är som sagt lätt att man sätter allt på paus, när man står inför något som detta.

Att andas, både in och ut, för vi har ju alla ett liv att leva även när man ställs inför svåra saker.

Min yngste fyller 18 år den 14 maj, och det är ju naturligtvis väldigt speciellt, det minns man ju själv att man tyckte, så upp i allt det svåra, så måste man ju få ta fasta på glädjeämnena i livet.

Det är mycket man ska orka, och själv är jag ju inte riktigt på topp ännu, med min egen sjukskrivning...

Man får sätta ribban själv, och just nu gäller en dag i taget och att vara tacksam över vad man har.
Kanske inte är som allra starkast just nu, men jag vet iallafall vad som är viktigast...


Bild: Pinterest


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar