söndag 11 juni 2023

SOMRIGA RUTOR...

Bardotrutor är otroligt stort denna sommar och dessa rutor har jag själv inte haft sen jag var barn.

Bardotrutor eller Gingham som man säger på engelska är ju rutor som egentligen aldrig går ur tiden då dom är så klassiska, men just nu är det ett riktigt uppsving för dom.

Minns att min mamma sydde en volangkjol och en singoallatopp till mig som jag hade på en skolavslutning. Detta set var i marinblått och vitt och jag minns att det var så kul att ha något som ingen annan hade, då min mamma många gånger sydde utefter mina önskemål.

Så när jag såg denna svartvita kjol från Asos, så tänkte jag på just den kjolen som jag hade för så många år sedan, även om denna från Asos kändes lite mer uppdaterad...

Slog till på den och den satt som en smäck.

Då jag redan passerat denna gräns till att åter igen bära dessa rutor, så var inte valet så svårt att även slå till på detta tvådelade set i blått och vitt från Cubus. 100% linne och så somrigt!

Ser nästan ut som en pyjamas, men jag gillar`t!

Dessutom har Cubus 30% på alla linneplagg just nu.

 Ännu ett klädtips som jag vill dela med mig utav...



Kortärmad linneskjorta: Cubus



Volangkjol med fickor:  Asos



Linneshorts: Cubus

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar