lördag 31 mars 2012

STUDENT ANNO 1986...

Min äldste son gör Högskoleprovet idag!

Herregud, jag kan ju knappt fatta att han tar studenten till sommaren...
Vart tog tiden vägen...?!

Dessutom minns jag ju min egen student som igår...fast om jag räknar på det lite, så visar det sig att det har passerat 26 år sedan dess...Som sagt vart tog tiden vägen...?

Gymnasietiden tillbringade jag på Saltsjöbadens Samskola.

Att jag hamnade där beror på att jag heter Zimmer i efternamn...
Man hamnar liksom alltid längst ner på alla namnlistor. Även i detta sammanhang.

Vi var väldigt många som hade sökt den Ekonomiska linjen på Nacka Gymnasium, och platserna räckte inte till oss med dom sista bokstäverna i alfabetet...

Eftersom jag kommer från Orminge, så var Nacka Gymnasium mitt första och enda val.
Det låg dessutom på hemmaplan...
Men vi som blev över, hamnade nu i Saltsjöbaden...

Jag minns att det blev ett jäkla liv på alla dom andra, som nu tillsammans med mig, skulle få pendla till Saltis varje dag. 
Dom skrev på diverse papper för att stå som reserver, om det skulle bli några återbud på Nacka Gymnasium.

Men jag valde faktiskt att gilla läget. 
Tänkte att det kunde vara kul med något helt nytt.
Tror att min inställning hjälpte mig på vägen. Och jag är tacksam att jag gjorde mitt val att stanna. När jag tänker tillbaka på hela min skoltid, så blev det just dessa 2 år som kom att bli dom roligaste! Många härliga människor som jag hoppas att det gått bra för i livet.

Med en flytt från Stockholm och många år borta, tappar man många människor på vägen.

Något som återskapat lite kontakt är Facebook. 
Människor man en gång haft så mycket gemensamt med är alltid kul att återse, om så bara på just FB.

Hoppas att min son också kommer bära med sig positiva minnen och förhoppningsvis även vänner för livet...



Bild: Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar