söndag 25 mars 2012

VÅR EGEN VÅFFELDAG...

Våfflor har stor betydelse i vår familj. Utan dom hade vi inte varit just en familj...

Den 20/3 för 23 år sedan när jag var och hälsade på hos min bror som var relativt nyinflyttad till Trollhättan, så vankades det våfflor.

En kollega till honom skulle komma över denna kväll på en fika...
Detta var ju Magnus, min man!
Min stackars bror förstod ju inte alls vad som inträffade den kvällen...

Så varje år den 20/3 gräddas det våfflor hos familjen Zimmer Wernersson!

Därefter är det ju inte många dagar till den riktiga Våffeldagen...
Men våfflor kan man ju äta ofta!

Några våfflor som jag är väldigt förtjust i, är dom s.k Belgiska.

Dom var väldig vanliga när vi var i New York.

På hotellet gick våffeljärnen varma varje morgon.
Avslutade faktiskt varje frukost med en sådan goding... Jag vet...inget GI där inte!
Men är det semester så är det...

På önskelistan står nu ett roterande Belgiskt Våffeljärn från KitchenAid.
Och med det priset, så antar jag att våffeljärnet blir kvar på önskelistan...









Foto: Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar