lördag 24 mars 2012

VERNISSAGE...

Igår var vi på vernissage här i stan.
Tre lokala konstnärer ställer ut under hela helgen. Fantastiska målningar och fotografier. Snacka om talanger!

Själv har jag en otrolig förkärlek till Pär Mauritzsons verk.


Kan inte riktigt ta på vad det är som gör att jag fastnar för det jag ser.
Men jag tror, utan att analysera detta djupare, att det är mixen i hans tavlor.


En mix av vintage och modernt. 
Kända ikoner, ett och annat lokalt ansikte, med gamla tidningsurklipp, några ord på vägen, fantasifullhet...som sagt, mixen gör att man bara fastnar!

Och igår kväll fastnade jag för en kudde...Inte en tavla.


Men det måste ju vara bättre att ha en Mauritzson i sängen än ingen på väggen...

Dessutom är det snart ett år sedan vi var i New York, så motivet är ju otroligt passande...







Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar