måndag 9 april 2012

ROSENDALS TRÄDGÅRD...

Våren kom av sig lite...

Jag och min kollega och vän, Anki åker ju upp till Stockholm på torsdag.
Vi hade tänkt oss att möta våren under denna heldag i vår vackra huvudstad...

Vi får verkligen hoppas att vädret hinner vända på några få dagar nu!
Hade varit skönt att få lämna vinterjackan hemma...

Vi hoppas att hinna med en hel del, under denna dag och då känns det ju alltid lite lättare om vädret är med på noterna.

Ett ställe som vi inte kommer att hinna med denna gång, är ett av mina smultronställen, nämligen: Rosendals Trädgård!
En härlig grön oas ute på det vackra Djurgården.

Att ta färjan från Slussen över till Djurgården, för att sedan promenera i dessa vackra omgivningar är något jag varmt rekommenderar.

Har kommit att uppskatta detta ännu mer nu än när jag bodde i Stockholm...

Ta en fika eller lunch i ett av växthusen och köp med något gott från butiken.
Strosa runt i trädgårdarna och slås av allt det vackra.

Som sagt, detta kommer vi inte att hinna med under denna dag i Stockholm.
Men något jag varmt rekommenderar för den som kan och hinner! :)










Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar