onsdag 29 augusti 2012

DÄR JAG SOM BARN HAR GÅTT...

För lite drygt en vecka sedan, gick jag med i en Facebook-grupp.
Alla som är med på FB, vet ju att det vimlar av diverse olika grupper...
Men denna kunde jag bara inte välja att stå utanför!

"Man vet att man är från Orminge..."

En grupp som växt sig stor på noll och ingenting.
Nästan 1500 medlemmar, och alla har vi den gemensamma nämnaren, att vi kommer från samma plats!

Många är namnen som man känner igen, och alla härliga gamla bilder som dyker upp med jämna mellanrum.
Alla historier och minnen som alla delar med sig av.
Minnen man trodde att man inte hade kvar, men som triggas igång och föder ännu fler härliga minnen. För det är verkligen många härliga minnen som jag har, från min uppväxt i just Orminge.

Eftersom jag dessutom flyttat ifrån både Orminge och Stockholm, betyder detta otroligt mycket för mig. Det är inte ofta jag kan dela ett barndomsminne med någon där jag bor nu...

Dessutom var jag ju 22 år när jag flyttade, så det handlar ju både om barndom och ungdom.
Det är ju åren där som har format mig till den jag är idag!

Idag har jag ingenting som knyter mig kvar till Orminge.

Min mamma flyttade därifrån 2004. Sen dess känns det väldigt märkligt att besöka Orminge/ Stockholm.
Att behöva checka in på hotell i sin egen hemstad...

Men alltid när jag är uppe i huvudstaden, måste jag ta mig en tur ut till Orminge för att trampa lite välbekant mark och minnas en tid som flytt.

Och med tanke på denna FB-grupp, så tycks jag definitivt inte vara ensam om att vilja minnas!


Jag och mamma på balkongen -69...


Finklädd och välkammad, men vill inte bli fotograferad...


Men här poserar jag t.o.m med blommor...

Bilder på en mycket liten Annelie i ett mycket tidigt Orminge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar