fredag 14 september 2012

BLOSSA 12...

Av alla julens förberedelser, så är det här nog den absolut tidigaste... iallafall för mig!

Varje år förbeställer jag alltid årets Blossaglögg, inget undantag i år. 
Så idag på premiärdagen fick jag naturligtvis iväg min beställning.

Blossa 12 med smak av Yuzo-Ingefära, är resultatet av mötet mellan svensk tradition och fjärran österns frukt. 
Yuzufruktens smak av både grapefrukt och mandarin i kombination med ingefärans kryddighet, verkar kunna vara en god och vintrig smak.

När mina flaskor har kommit till Systembolaget får jag ett SMS. 
Då brukar det fortfarande vara ett tag kvar både till advent och jul. 

Men jag kan aldrig låta bli att provsmaka...
Då brukar jag servera den kall med is i små glas på fot. Så gott! :)



Foto: Pressbild Blossa









2 kommentarer:

  1. Bara för att jag sjöng på en jullåt när jag kom til jobbet ?? :) kram jossan

    SvaraRadera
  2. Som sagt, jag kan få inspiration av mycket...! ;)
    Kram

    SvaraRadera