tisdag 11 september 2012

PANTERTANT...


En av mina absoluta favoritserier på 80-talet var "Pantertanter", eller "The Golden Girls" som var seriens originaltitel!

Serien handlade ju om  fyra "Pantertanter" som bodde ihop av diverse anledningar...
Dialogen mellan dessa fyra kvinnor var så rapp, djärv och så jäkla rolig!

Min favorit av dessa fyra, var Dorothy Zbornak, den sarkastiska kvinnan som spelades av
Beatrice Arthur. Det var även hon som hade sin gamla mamma boende hos sig i serien.

Men så fanns det ju en blondin i gänget...Lite korkad och naiv... Rose Nylund, som spelades av Betty White

Denna kvinna är idag 90 år gammal, och fortfarande aktuell i filmvärlden!

Dessutom levererar hon klarhet efter klarhet... :)

Så även om jag inte vill bli Tant, så kan jag definitivt tänka mig att bli en Pantertant, eller ännu bättre...a Golden Girl!


"Get at least eight hours of beauty sleep. Nine if you're ugly." 





 
 
 
 








Mycket aktuellt klipp från Youtube, inför kommande presidentval i USA... :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar