onsdag 5 september 2012

RENT FÖRBANNAT KUL...

Tänk vad man kan hitta när man städar och går igenom gamla högar med diverse
 "bra att ha grejer"!

Hittade två gamla löpsedlar som min mamma sparat åt mig, från butiken som hon då 
jobbade i.

På den ena stod det: Lundell tog Orminge med storm! 
På den andra: Lundell ger sin sista konsert i Orminge!

Ulf Lundell har alltid varit en av mina svenska favoriter. 
Jag är en textmänniska av stora mått, och är det något som Lundell kan briljera med, så är det i mitt tycke just texter.

Både i musik och bokform!

När jag nu hittade dessa löpsedlar, så slog det mig att han är ju rykande aktuell med nya plattan "Rent Förbannat" som släpps 3 oktober!

Så även om det stod på ena löpet, att han ger sin sista konsert i Orminge, så kanske han trots allt gör en till... Och ännu en gång tar Orminge med storm...?!  ;)

En liten fotnot: 

I samma butik i Orminge som min mamma jobbade i, jobbade även jag under flera somrar på loven och helger.

Många var dom morgnar som denne man kom in och köpte färska frallor och skrivmaskinspapper av mig. 
Tänk vilka texter som till slut måste ha hamnat på dessa tomma papper! 

Härliga minnen! :)








Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar