måndag 24 september 2012

SMUTSIG DANS...

...vattenmeloner och en Baby som inte skulle sitta i ett hörn...!

Har varit lite krasslig i helgen och som en liten uppmuntran kom Magnus hem med ett litet fynd från Expert's utförsäljning, nämligen Dirty Dancing på Blu-ray...Man tackar!

Vet inte hur många gånger jag sett den, men jag minns den första gången väldigt tydligt...
På Filmstaden i Stockholm med min kompis Camilla och året var 1987!

Vi var nog lite chockade över Patrick Swayze's rollfigur. 
Vi hade ju bara sett honom i TV-serien Nord och Syd, där han spelade en av huvudrollerna, konstant i stel uniform och mot slutet även haltande... 
Att just han skulle ha en dansande huvudroll i Dirty Dancing, var ju liksom lite otippat...
eller inte...

Vi hade ju helt missat att han ju faktiskt först och främst var just dansare!

Och det kunde han ju verkligen... dansa alltså! 
Och alla vi tjejer önskade nog lite till mans, att vi hade fått vara just Baby... ;)

Kom att tänka på att vi i Sverige har ju en alldeles egen "Patrick Swayze". 
Nämligen Mikael Persbrandt...! 
Han är ju faktiskt utbildad balettdansör, vilket kan vara svårt att förstå när han gömmer sig i roller som Gunvald Larsson och Hamilton...

Och jag tänker vidare...att jag bor ju faktiskt i Trollywood! 

Så någon skulle ju kunna skicka hit Herr Persbrandt för att spela in en svensk version
på Dirty Dancing! 
Och jag kan frivilligt åta mig rollen som Baby, för jag har nämligen en teori... 
Då jag är otroligt duktig på att sjunga "orent", så tror jag dessutom att jag är en jäkel på att dansa "smutsigt"...!

Nä, jag ska kanske inte tänka så mycket...Ska nog se filmen en gång till istället! :)






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar