onsdag 24 oktober 2012

STHLM I MITT HJÄRTA...

Har roat mig med att göra en "to-do-list" till en jobbarkompis som ska upp till Stockholm för första gången nu till helgen!

Detta triggade ju även igång den längtan jag själv redan har! 

Har inte varit uppe sedan april månad, då jag och ytterligare en annan jobbarkompis
åkte upp över dan. 
Helt underbart att få en snabbinjektion av Stockholm. 
Men det ger ju också alltid en enorm mersmak...
Det finns ju alltid så mycket jag vill göra och hinna med. Gamla vänner jag skulle vilja träffa. 
Detta är ju fortfarande "hemma" för mig!

Det är ofattbart att jag i slutet av november har bott lika länge i Trollhättan, som jag har bott i Stockholm...
Var tog alla dessa år vägen?! 

Det jag starkt kände när jag satt och knåpade ihop denna lista, var att jag riktigt kunde känna den förväntan som hon har på denna resa!

Att få uppleva och upptäcka denna enormt vackra stad för första gången.
Nästan lite avundsjuk!

Och jag hoppas verkligen att Stockholm kommer att visa sig från sin bästa sida, och att hon inte blir besviken...
Därför hoppas jag också att min lilla lista hjälper henne att upptäcka det vackraste av vår huvudstad på endast ett par dagar! :)


Gamla Stan och Fjällgatan...

Kända profiler i Stockholm...

Djurgården med bl a Rosendals Trädgård...

Foto: Zimmer's alla rum...


1 kommentar:

  1. Bästa Annelie<3 tack tack tack! Är lite nervös;)

    SvaraRadera