torsdag 19 september 2013

PAOLOS PASTA...

För ett par veckor sedan stod jag på min fikarast och skulle till att handla på Espresso House.
Snett bakom mig från höger kommer någon som liksom försöker gå före mig i kön...Fatta?! ;)

Men som gammal Stockholmare så kan jag det mesta om detta med att köa!

Om folk inte fattar att man SKA stå till höger i en rulltrappa, så får man säga till.
Om folk inte fattar var kön BÖRJAR så får man helt enkelt också säga till...

I detta fall gjorde jag en markering genom att ta ett steg ut framför personen, som då lydigt ställde sig bakom mig fast på den vänstra sidan.
Kan vara så att just denna person fattade extra snabbt eftersom detta också var en 08:a, nämligen Paolo Roberto...

Denna fredag skulle han tydligen laga pasta på ICA Maxi och detta var anledningen till att han befann sig i ett köpcentrum i Trollhättan.

Skulle ju egentligen bjudit hem honom, så att han hade kunnat ordnat fredagsmiddagen åt oss!

Men idag har han faktiskt ordnat, om inte fredagsmiddag, så i allafall torsdagsmiddag...

Var och handlade på just ICA Maxi efter jobbet och där var det framställt en massa olika produkter i hans egna matserie Paolos
2 för 50:- så jag slog till!

Färska pastapärlor fyllda med färsk parmesan och en saffranssås fick det bli.

Pastan skulle koka i 3 minuter och under tiden värmde jag såsen i en stekpanna. 
När såsen kokat upp blandade jag i räkor och därefter den färdiga pastan.

Mycket enkelt och mycket gott!

Något man faktiskt skulle kunna köa för att få, men då från rätt håll... ;)











Bilder: Zimmer's alla rum...
Google


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar