tisdag 1 juli 2014

MINA TANKAR...

...har idag vandrat iväg åt ett håll som man nästan inte kan ta till sig.

Idag har en mamma begravt sin dotter, en man sin hustru och en dotter sin mamma.

Cancer är en sjukdom som drabbar så många, så ofta och så orättvist.

Även om jag befinner mig på behörigt avstånd, så kan jag ändå känna...

Forskningen och dom som drabbas av sjukdomen behöver all hjälp dom kan få.
Och många gånger är det vi som står bredvid som faktiskt kan bidra på olika sätt.

Cancerfonden och Ung Cancer är två organisationer man kan vända sig till för att hjälpa.
Både ekonomiskt, men också i vissa fall rent ideellt.

Själv bär jag mina armband från Ung Cancer, som är gjorda av just ideell kraft.

100:- /st. kostar dom, och är i mitt tycke en bra investering!

Och budskapet som dom förmedlar är ju också alldeles klockrent...FUCK CANCER!



Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar