tisdag 5 augusti 2014

NEW YORK NEW YORK...

Man ser det man vill se, brukar det ju heta. 
Så när vi började känna oss hungriga när vi var inne i Cannes första gången på denna semester, så fick jag syn på denna restaurang vid namn New York New York.

Eftersom New York också är en stad som har en stor plats i mitt hjärta, så var det väl det som gjorde att jag såg detta ställe redan på långt håll... ;)

Nejdå, faktum var att detta ställe kände jag inte alls igen sedan vi sist var här för fyra år sedan.

Och mycket riktigt, så öppnade detta ställe först 2012.

Trevlig personal, bra och snabb service och naturligtvis riktigt god mat!

Fräscht och roligt serverat, med fina råvaror gjorde att vi faktiskt valde detta ställe mer än en gång när vi tog oss in till Cannes.

Favoriten blev deras Caesarsallad med kyckling och bacon, som serverades med små hembakta surdegsbaguetter som i sin tur serverades i strutar av brunpapp. 

Vita linneservetter och vattenflaskor med restaurangens logga på ger också ett extra plus.
Små detaljer som jag som gäst uppskattar väldigt mycket! 

Dessutom hade gästtoan ett silverglittrigt golv som ju matchade mina bling-blingsandaler...bara en sån sak! ;)











Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar