lördag 20 augusti 2016

A TATTOO FOR LIFE...

Igår var en mycket känsloladdad dag av många olika anledningar...

En av dom, var att yngste sonen till slut skulle tatuera sig!

Inget vi som föräldrar kanske har jublat över precis, och diskussionerna har gått heta här hemma, men han är myndig nu och har under ganska många år haft denna önskan.

Tror dock att dom flesta föräldrar vid den första konfrontationen av detta med tatueringar är ganska så aviga...

Trots allt så har jag ändå varit ganska så involverad i tankegångar och motiv...

Och det hela skulle börja med ett motiv av Jungfru Maria, denna symbol för liv, oavsett om man tror eller inte.

Bilder hade visats, och att det sedan skulle krönas av någon typ av inskription.

Denna inskription fick jag dock inte veta något om...

Men jag har varit väldigt nojig med att man inte skriver vad som helst, och att det som skrivs verkligen måste vara något man står för och dessutom rättstavat!

Under sittningen av denna första tatuering som slutligen ska bli en hel "sleeve", skickade han bilder under tidens gång, denna första tog 5 timmar att göra.

Men när det kom till inskriptionen så tog det stopp, inga bilder där inte...

Så när vi slutligen möts upp på hemmaplan, och jag får se tatueringen IRL, så blir jag så tagen att tårarna bara väller över!

Under Jungfru Maria, finns en inskription med mitt namn: Annelie

Och på sitt Instagramkonto har han lagt upp en bild på sin tatuering och skrivit: 

"Denna är till dig mamma, finaste och starkaste på denna jord. 
Utan dig skulle jag inte vara något, älskar dig"


Kan vara den absolut finaste kärleksförklaring som jag har fått under mitt 48-åriga liv...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar