onsdag 17 augusti 2016

GE BLOD NU...

Just nu pågår en världsomfattande kampanj angående blodgivning.

Kampanjen är i mitt tycke så otroligt träffsäker!

V D  ÄR DET S M   LL  H R MEN MÅNG  ÄNDÅ  EHÖVER?
(Vad är det som alla har men många ändå behöver?)

Jo, A, B och O...

Detta är ju blodgrupper, och om dom inte finns tillgängliga, så blir ju livet så mycket svårare för så många.

Kampanjen som går under namnet Missing Type, har redan nått stor genomslagskraft, då man i all text plockat bort just dessa bokstäver som symboliserar blodgrupperna A, B och O.

Jag har nu själv anmält mitt intresse till att bli blodgivare på geblod.nu

Detta är något jag tänkt på länge men det har liksom aldrig blivit av.
Har fått frågan ett flertal gånger, då jag har ett riktigt bra blodvärde.

Jag stödjer det jag själv tror på, och det som jag själv kan komma att behöva, måste jag ju också vara villig till att själv ge, svårare än så är det ju inte!

Stödjer därför Cancerfonden, Hjärt-Lungfonden och finns även med i Donationsregistret.

Nu väntar jag bara på att få komma på ett första besök, för att sedan förhoppningsvis bli kallad till blodgivning.

Är du också intresserad av att bli blodgivare? Då tycker jag att du ska anmäla ditt intresse du också!
Och det gör du enkelt här!



Bild: geblod.nu



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar