torsdag 25 augusti 2016

OBEHAGLIGT...

I går upptäckte jag när jag skulle gå in på Instagram att jag har blivit avaktiverad, på grund av att jag inte har följt deras villkor...
Ingen mer förklaring än så.

Följande är inte tillåtet på Instagram:


  • Ladda upp innehåll med sexuella anspelningar eller som avbildar nakna personer.
  • Kommentarer med sexuella anspelningar
  • Dela innehåll som inte är ditt eget


Men om man tror att detta är ett misstag, så ska man kontakta dom

Tror som fan att jag kontaktade dom!

Både via min iPhone och via mail.

Mitt Instagramkonto handlar till störst del om inredning, resor och mat.
Men först och främst om bilder som jag tycker om och vill dela med mig utav.

Finns absolut inget stötande eller avvikande i detta, och därför blev min första tanke att mitt konto måste ha blivit hackat.

Idag fick jag ett kort och konsist svar från Instagram:

Hej Annelie,

Kontot du hänvisar till måste tas bort. Vi kan inte återställa konton som har tagits bort permanent. Vi beklagar besväret.

Vänliga hälsningar,


Community Operations
Instagram



Helt seriöst?!

Detta är ju inget bra svar på något sätt!

Jag har själv hört talas om att Instagram går in och väljer att plocka bort enstaka bilder på konton för att dom på något sätt avviker, men här handlar det om ett helt konto, och inte ens en rimlig förklaring!

Och jag själv VET ju med mig att jag aldrig lagt upp eller skrivit något stötande eller avvikande, så detta känns riktigt obehagligt.

Det är ju som ett straff, utan att få veta vad mitt brott är!

Har naturligtvis hört av mig till Instagram ännu en gång, men det verkar ju kört...

Frågan är ju om jag ska skapa ett nytt konto eller inte.

Jag älskar ju att fotografera, att få dela med mig och att få ta del av andras foton, så forumet är ju perfekt i det avseendet, men jag kan lätt säga att detta ger en bitter eftersmak i munnen, när man upptäcker att man helt och hållet är i deras händer...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar