onsdag 31 augusti 2016

STÄDER AV BETYDELSE...

Kan vara så att jag är sist på den här pucken, men jag måste ändå tipsa om dessa fina kartor från Mapiful!

Har sett dom ett tag, och är så sugen på att beställa några personliga kartor, på städer som har stor personlig anknytning till oss här hemma.

Du kan i princip få vilken stad världen över och med dess koordinater, så kul och så personligt!

Kolla in hela utbudet hos Mapiful, kanske att du hittar en alldeles egen favorit!

Mina favoriter är följande:

STOCKHOLM:

Detta är ju min hemstad, och den ligger mig absolut varmast om hjärtat, där har jag hela min uppväxt, där formades jag till att bli den jag blev...

ORMINGE:

Det var i Orminge jag bodde, från det jag föddes tills jag fyllde 20. 
Så mycket av min historia finns här, och jag har dom mest fantastiska minnen härifrån, min barndom och min ungdom. Även sorgliga, då det var här min pappa dog...

HELSINGBORG:

Härifrån kommer mannen i mitt liv och mina söners pappa.
Helsingborg betyder mycket för mig, då det var här jag fick ingå och bli en av alla i en stor familj på Magnus sida... Mina svärföräldrar betyder oerhört mycket för mig!


TROLLHÄTTAN:

Det var här vi träffades jag och min man, och det var också hit jag flyttade för kärlekens skull 1990.
Detta är mina söners hemstad, så den betyder mycket för oss allihop.
För mig är nu detta hemma, fast ändå inte...

AALBORG:

Detta är min pappas hemstad. 
Här är han född och uppväxt, och det är här jag har min danska släkt.
En stad och en släkt som jag alltid saknar och som alltid fattats mig, men som jag alltid har känt stor samhörighet till.

LYSEKIL:

Detta är min mammas hemstad, och efter åtskilliga år i Stockholm, så bor min mamma nu åter i denna stad.
En vacker liten pärla på den svenska västkusten, som jag tyvärr personligen har ett litet kluvet förhållande till...
Jag hoppas att det under min livstid kommer att ändras, då jag vet att denna stad betyder så oerhört mycket för min mamma.


MANDELIEU LA NAPOULE:

Denna lilla franska pärla i Provence! 
Här har vi hyrt hus flera gånger, och här känner vi oss verkligen hemma.
Hit vill vi alltid återkomma och njuta av allt som erbjuds längs med den Franska Rivieran.
Avkoppling och återhämtning, det får man här!

NEW YORK:

Staden som aldrig sover!
Detta är en stad som vi blev ögonblickligen förälskade i, och vi vet att vi inte är ensamma om detta.
En stad med dess puls, som inte går att förklara för någon som inte varit där...
En stad som man aldrig blir färdig med, och som man alltid vill återkomma till, för nya upptäckter och nya äventyr!

Detta är min personliga lista över städer som har mycket stor betydelse för mig, och utan inbördes rangordning...
Jag antar att vi alla har en egen lista.

















Bilder: mapiful.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar