fredag 2 september 2016

DOM SJU DÖDSSYNDERNA...

Oh Lord, forgive us our Zins...

Jag har ju berättat tidigare här på bloggen, om att min man får dom vinflaskor som en kollega vinner i ett vinlotteri på deras jobb.

En för mig ologisk men ändå gynnande uppdelning.

Min man är inte med i detta vinlotteri, men får vinsten av denna kollega när han vinner, för han dricker inte alkohol...Logiskt? Nä, men som sagt, gynnande för oss!

Och denna kollega har en förmåga att vinna relativt ofta...

Detta var dock inte veckans vinst, utan en av dom sorter som min man köper i hans ställe inför nästa lotteri. Jag har lite svårt att förstå logiken i allt detta som sagt.

Av dom fyra flaskor som Magnus kom hem med, så tyckte jag att denna var så snygg!

Jag jobbar ju lite så, fastnar liksom mer för flaskan än för innehållet.

En sjua, som blir ett zäta, som ju är lika med Zimmer, och så detta med dödssynderna...I like a lot!

Så ikväll när jag kom hem till dukat bord och helledig helg, så hade Magnus köpt oss en egen flaska av 
The 7 Deadly Zins.

Riktigt gott vin även innehållsmässigt, som jag vill rekommendera om ni vill ha ett fylligt, rött och gott vin till höstens alla middagar.

Du hittar The 7 Deadly ZinsSystembolaget, och det kostar 139:-/flaskan.









Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar