torsdag 15 september 2016

TO HAVE A DREAM...

...but no idea!

Jag har skrivit tidigare här på bloggen om denna kreativa kvinna vid namn Jennifer Jansch och hennes företag Bag-all.

Vet inte riktigt hur jag först fick nys om henne, men jag tror att det handlar om att jag sökt en hel del om 
New York på nätet, inför våra resor dit.

Då hade hon en blogg, där man fick följa henne i hela processen från produkt, näthandel och till en helt egen butik!

Att besöka denna lilla fina butik var därför ett måste för mig när vi var i New York sist, och det fanns en hel del att välja på, och jag gick därifrån med en alldeles egen Tote bag.

Hon har ett eget bildspråk i sina bilder, som alla är fantasifulla, vackra och dessutom så fullproppade av inspiration!

Nu har jag även köpt hennes bok, "I had a dream (but no idea)", där hon på ett lika inspirerande sätt berättar om sin dröm som till en början var helt utan en idé...
Hon ger också tips och handfasta råd, om någon annan skulle vilja följa i hennes fotspår.

Hon och hennes familj vågade och tog steget till att flytta till New York, utan att egentligen veta vad dom hade framför sig.

När väl idén föddes, så verkar ingenting ha kunnat stoppa dom.
Hårt arbete och vissa missöden, men med en järnvilja att lyckas, och det är precis det som hon/dom har gjort!

I dag säljs Bag-all i 25 länder, och förutom butiken i New York, så har dom numera också ett kontor och eget tryckeri i Brooklyn. Helt fantastiskt!

Hon tar alla bilder själv och har hela tiden använt sitt hem och sin familj som återkommande modeller.
Också ett vinnande koncept och dessutom ekonomiskt gynnande och hållbart.

Detta är en otroligt inspirerande historia att läsa om, och hennes produkter är så fina och så rätt i den tid vi lever i, där vi handlar, förbrukar och kastar utan att egentligen reflektera.

Hela produktidén bygger ju på att återbruka, och att tänka eco-vänligt.

Kul när en människa man inte känner eller ens har träffat, ändå har förmågan att fylla en med så mycket inspiration!
Boken levererades naturligtvis i en fin tygpåse från just Bag-all.

Boken köpte jag hos MiNilla, och ni hittar den enkelt här.

Butiken Bag-all hittar du på 219 Mott Street New York NY 10012

Bjuder på en bildkavalkad med bilder på bilder från denna inspirerande bok.
Håll tillgodo! 































Bilder tagna på bilder ur boken: 
Zimmer's alla rum...

1 kommentar:

  1. Åhhh vad fint skrivet!
    Det var precis vad jag önskade mig när jag skrev boken, dvs att min historia kunde inspirera andra!
    Jättetack! Kram Jen

    SvaraRadera