måndag 12 september 2016

#VOLVOMOMENTS...

I lördags bjöd Volvo in sina anställda till att få komma och titta och även få provköra deras nya S90 och V90 med Inscription-utrustning.

Kul initiativ, då många är involverade i denna stora process, som det är att skapa en bil.

Alla har sitt lilla eller stora område, så det är ju naturligtvis jätteviktigt att få ta del av det totala slutresultatet! 

Vi hade bokat in oss på provkörning kl.12:00, och det hela inleddes med en presentation och en film om dom nya bilarna och arbetet bakom.

Regler och föreskrifter gicks igenom innan det var dags för själva körningen.

Vi hade valt att köra en av dessa V90 som fanns på plats, och alla dessa fina pressbilar stod uppradade på väl utstakade platser.

Magnus har ju i sitt jobb förmånen att få testköra bilar även annars, såsom till exempel XC90 och S90, och jag har alltid hängt på för att få se, känna och att ha åsikter om...

Tre viktiga kännetecken för dessa lyxiga bilar och dess nya design är: Längre, Lägre och Bredare.

Magnus körde och jag valde att fotografera, kändes faktiskt som en vettig fördelning tycker jag!

För jag hade inte velat orsaka att det skulle hända något med bilen, för det gick dom tydligt igenom innan körning, hur mycket det skulle påverka hela arbetsprocessen för väldigt många människor om en enda bil skulle utgå ur detta led av pressbilar...

Så, som sagt jag tog foton och hade en massa åsikter om bilen istället, precis som vanligt!

Efter att vi hade kört ett tag så ville jag även sätta mig i baksätet, och så fick det bli, och för en stund kändes det som att jag åkte limousine med privatchaufför. 

Jag som har långa ben, älskar när det är gott om benutrymme, och det fanns det gott om både bak och fram.

Lyxig, snygg svensk design, med många små detaljer som ger ett stort helhetsintryck.

Och om mannen själv får välja så ska detta bli hans nästa tjänstebil, fast i R-Design!





























Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar