onsdag 19 oktober 2016

DANCING ON MY OWN...

Jag kan fastna för låtar på dom mest speciella sätt, men på senare tid så är det ofta någon låt som fastnar genom låtlistorna på jobbet.

Så även denna...

Det som gjorde att jag först fastnade för denna låt, var att jag så starkt kände igen den.

Först kunde jag inte riktigt placera den, men kom till slut på att det är en cover på Dancing On My Own, som ju görs av svenska Robyn i original.

Och en mycket bra cover dessutom!

Häromdagen dök den upp på radion, och då var jag till slut tvungen att kolla upp vem som gör den.

Antar att jag är väldigt sen på den här pucken, men Calum Scott blev en helt ny bekantskap när jag Googlade denna låt.

Det visade sig att han har deltagit i Britain's Got Talent 2015, där han gick väldigt långt med sin sångförmåga.

Men det är just denna audition som är så fantastiskt bra!

Först så är det hans syster Jade som äntrar scenen, men som tyvärr får nobben och inte lyckas ta sig vidare.
Därefter är det Calum Scott's tur, och vilket framförande under sådan enorm nervpress...

Kolla in denna audition, om ni inte redan har sett den. ↓↓↓







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar