söndag 4 december 2016

HALLELUJAH...

När hjärtat blöder och du inte riktigt vet hur du ska kanalisera allt du känner, då brukar musik till viss del hjälpa mig...

Dom senaste veckorna har varit otroligt omtumlande och jobbiga.
Känslor som man tillfälligt väljer att stänga av för att klara det nödvändiga i vardagen.

Jag jobbar idag full tid, men då jag varit sjukskriven i olika grad under nästan ett helt år, så känner jag väldigt starkt att min energi snabbt tar slut, när det känslomässiga tar över.

Jag kan inte ta på mig fullt ansvar för allt som händer, så som jag alltid gjort tidigare i livet.

Kanske blir man lite kort i kanten mot omgivningen, då man inte orkar visa eller prata om vissa saker.

Men jag försöker verkligen att hålla mitt humör ovan ytan, och tror ändå att jag lyckas utstråla lite positiv energi, även om den just nu går på sparlåga...

Med allvarlig sjukdom i familjen och även ett dödsbesked i veckan, då känns det kan jag lova, när hjärtat blöder.

Då kan det vara skönt att pysa ut några tårar i taget, och vacker musik kan verkligen få mig att lätta på det där tunga trycket.
Ta vara på livet och på varandra!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar