tisdag 6 december 2016

OSTRONDEBUT...

Äntligen fick jag provat på det här med ostron!

Och hur gott var det inte...?

Julbordet igår gick helt i havets tecken för mig.
Jag gick all-in på Alberts alla goda sillsorter, ett paradis för en sillälskare som jag.
Den ena sillsorten godare än den andra. 

Lax hamnade naturligtvis också på tallriken, och till sist var det dags för min ostrondebut.

Ja, jäklar vad gott det var!

Fyra stycken fick jag sörplat i mig, innan jag till slut fick sansat mig.

Tog dom tillsammans med några droppar Tabasco, pressad citron och lite salt, och detta tillsammans blev ju en riktigt smaksensation!

Så roligt att våga prova och upptäcka nya saker, det kan man ju aldrig bli för gammal för.

Det här med ostron var en härlig upptäckt, så nu måste det ju absolut bli fler gånger för denna havets delikatess.











Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar