tisdag 19 september 2017

BLOSSA 17...

Idag kl. 14:00 avslöjades årets Blossa!

Och min vana trogen, så håller jag mig alltid till min allra tidigaste jultradition...

Redan i morgon kommer Blossa 17 att finnas i Systembolagets beställningssortiment, och då är det ju självklart att jag lägger in en beställning.

Om förra årets Blossa förde tankarna till den svenska urskogen, och med smaksättning utav kråkbär, så har man i år tagit ett helt annat grepp, både när det gäller smak och destination.

Med inspiration från den stora kryddmarknaden Khari Baoli i New Dehli, så blir årets smak en mix av solmogen mango, kryddig spiskummin och het chili.

Kanske inte den mest juliga smakkombinationen, men man blir ändå nyfiken på hur detta tar sig ut i glöggform...

Flaskans form och färg hämtar sin inspiration från traditionell indisk skyltmålning, som är en gammal hantverkstradition i Indien, där man dekorerar lastbilar, marknadsstånd och byggnader med handmålade mönster, symboler och budskap.
Scandinavian Design Group står för designen även i år.

Vill man läsa mer om Blossa 17 så kan man göra det här.

Och som vanligt när glöggen har kommit, så provsmakas den alltid kall med en isbit och som en aperitif, för att sedan ställas undan tills det är dags att ta fram den igen på första advent, och då rykande het...







Pressbilder: folkofolk.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar