måndag 20 mars 2023

TORR & TRÅKIG...

Asså, jösses vad torr och tråkig man är nu.

Tror inte det finns en fläck på kroppen som inte är torr som fnöske just nu...

Vintertid så hamnar iallafall jag i ett tillstånd där jag tyvärr inte skämmer bort min kropp med krämer och omsorg. Kan bero på att man gömmer densamma under en hel del kläder under denna årstid, så det blir liksom lite mindre viktigt, när det faktiskt borde vara tvärtom.

Några produkter som jag alltid har hemma och som jag alltid återkommer till är dock dessa två från The Body Shop.
Nu var det inte mycket kvar i dom befintliga burkarna, så det fick bli en sväng inom The Body Shop-butiken här i Trollhättan.

Älskar doften av Shea, men det finns många andra att välja mellan.

Att skrubba kroppen med Sugar Body Scrub är ett effektivt sätt att få bort allt det torra och tråkiga.

Sen smörjer man in kroppen med Body Butter.
Därefter så börjar man åter komma på banan igen.
Det gäller att upprepa denna procedur med jämna mellanrum så att man är startklar när våren kommer och man börjar skala av sig lite av alla dessa plagg som man har gömt kroppen i under höst och vinter.

Att råda bot på det torra och tråkiga är alltid ett säkert vårtecken hos mig...🍃







Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar