onsdag 21 juni 2023

APEROL SOUR COCKTAIL...

Om man som jag gillar Aperol Spritz, så är man också lite nyfiken på att testa lite varianter av densamma...

För snart ett år sedan bjöd jag på receptet till en Frozen Aperol Spritz här.

Om en Aperol Spritz är den perfekta aperitifen, så passade denna som en somrig efterrätt.

Nu ramlade jag på denna cocktail med Aperol och var ju tvungen att testa den ikväll på självaste lillördagen.
Riktigt syrlig och god! Dessutom gillar jag cocktails då dom varken är så stora eller starka.

Detta kändes som en perfekt Midsommarcocktail, så naturligtvis bjuder jag även på detta recept.


APEROL SOUR COCKTAIL 1 drink

5 cl Aperol

3 cl vodka

3 cl pressad citron

 1 cl sockerlag eller vit sirap

1 msk äggvita


GÖR SÅ HÄR:

Häll Aperol, vodka, citron, sockerlag och äggvita i en shaker. Skaka kraftigt.

Tillsätt is, sätt på locket till shakern igen och skaka kraftigt.

Sila upp drinken i ett cocktailglas.

Klart!









Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar