onsdag 16 oktober 2013

FLYTANDE METALL...

Hur otippat är inte detta...?!

Att jag skulle skriva om ett trash metal-band här på bloggen...Men undrens tid är väl ännu inte förbi? ;)

Och eftersom vi hittills testat alla andra av bryggeriets ölsorter, så gör jag ju naturligtvis inga undantag.
Så självklart beställdes det hem några även av denna nyhet som lanserades den 5 oktober.

Liksom Helsingborgs Bryggeri, så kommer Darkane som bandet heter, också från just Helsingborg, och tillsammans så blir det alltså en öl utav detta, nämligen: Darkale!

Lite otippat det också kanske, men jag gillar't!

Kul också när man använder sig av varandra i marknadsföring och tillsammans sätter sin stad på kartan.
Sen tidigare har ju bryggeriet ett samarbete med både Zoégas och Lakritsfabriken i Ramlösa.
Och allt finns i Helsingborg!

Jag kanske inte är typen som headbangar, men jag bangar iallafall inte en Darkale! :)











Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar