fredag 27 juni 2014

ATT LÄRA KÄNNA EN STAD...

Det är något som gör att jag inte riktigt kan ta till mig Göteborg på bästa sätt.

Om det beror på att jag är född och uppvuxen i Stockholm tror jag faktiskt inte, men det går heller inte att jämföra dessa städer i mitt tycke...

Kan kanske mer bero på att jag nog gett staden för lite tid.

För flera år sedan bodde jag till och med veckovis i Göteborg på hotell, då jag jobbade med ombyggnationer av butiker på företaget jag jobbar på.

Men det var det ju som sagt jobb, men jag lärde mig rätt hyfsat var mycket låg. 
Och vissa gatunamn har satt sig för alltid. 

Oftast när jag tagit mig till Göteborg så har det varit för att shoppa, eller något enstaka nöje, som t ex en konsert. Sen ett och annat möte i jobbet. 
Man får heller inte glömma bort IKEA...Men nu har vi fått ett i Uddevalla, som ju för oss i Trollhättan blir lite närmre, så nu blir det ju inte att man åker för den sakens skull heller... ;)

Magnus däremot har ju redan jobbat på Volvo i två år, och han har ju på detta vis också närmat sig Göteborg på ett helt nytt sätt.

Nu firade vi ju vår 20-åriga bröllopsdag i just denna stad. 
En fantastik hotellupplevelse, god mat och ett strålande väder. 
Efter frukosten på morgonen därpå, tog vi oss ut i det varma och soliga vädret. 

Vi gick längs vattnet och hamnade till slut i Trädgårdföreningens vackra område.
Här hade jag aldrig varit och ändå ligger det ju så otroligt nära till hands!

Otroligt vackra omgivningar, där vi till slut slog oss ner på Rosenkaféet för en lättare lunch, bestående av en god räkmacka med handskalade räkor, för man é ju ändå på västkusten...

Nu vill jag ju ser mer av det vackra Göteborg, och tips på detta tas tacksamt emot.
Däremot så kommer Stockholm alltid vara staden för mig!














Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar