måndag 28 juli 2014

OLJA FRÅN PROVENCE...

Torr och tråkig som jag normalt sett är, blir det ju inte bättre efter två veckor i stekande sol...

Medan andra människor blir lent och vackert bruna, har jag en tendens att bli solbränd ganska snabbt, för att ganska omgående sätta igång med att fjälla!

Dessutom lyckas jag alltid med konststycket att sola väldigt ojämnt...
Troligtvis så sitter eller ligger jag åt helt fel håll, eller på helt fel sätt, vad vet jag, som fortfarande efter alla dessa år inte riktigt kunnat klura ut vad jag gör för fel.

Dessutom får jag mycket mer färg på framsidan än på baksidan. 
Detta vet jag däremot vad det beror på. 
Att ligga på mage i över 30 graders värme, gör att i varje fall jag får svårt för att andas...

Detta är ju i slutänden väldigt världsliga ting. 
Men jag tycker ändå att det är tråkigt det här med att behöva fjälla
Det absolut bästa mot min torra hud har rätt länge varit Body Butter från Body Shop.

Men nu har jag hittat en konkurrent! 

Har hört mycket gott om denna ekologiska kroppsolja från L'Occitane en Provence.

Så nu när jag var på plats i självaste Provence så slog jag naturligtvis till.
Det går ju att shoppa loss på denna olja även här hemma i Sverige, men det är ju något visst att shoppa produkter från Provence i just Provence... ;)

Denna kroppsolja, baserad på mandelolja doftar helt otroligt gott och går snabbt in i huden.
Perfekt för min törstiga och torra hud!

En flaska på 100 ml. kostar 350 kronor. Dyr men dryg. 









Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar