torsdag 14 augusti 2014

A LITTLE BIT STARSTRUCK...

I veckan har vi nu nåtts av att två skådespelargiganter från USA har omkommit...

Robin Williams i måndags och Lauren Bacall i tisdags.

Helt också två vitt skilda skådespelartalanger och generation. Men ändå för mig två stora favoriter!

Mitt första minne när det gäller Robin Williams är när han på slutet av 70-talet spelade Mork i serien 
Mork & Mindy.
Denna utomjording med sitt "Nano Nano" utrop, var ju svår att inte tycka om...
Han har gjort så mycket roligt, och också så mycket som varit seriöst, tungt och känsligt.

Och det är ju också i det landet han själv tycks ha befunnit sig, där gränsen mellan lättsinne och tungsinne är hårfin...

Ända sedan jag var liten har jag gillat gamla svartvita kärleksfilmer. 

Minns att jag tyckte att alla var så vackra, både män och kvinnor. Och det tycker jag ju fortfarande!

Och Lauren Bacall var ju också väldigt speciell med sin hesa stämma. 
I kombination med Humphrey Bogart som ju också var hennes man i verkligheten, så var ju personkemin lite extra laddad...

Har även ett annat alldeles speciellt minne när det gäller just Lauren Bacall.

Innan filmen Dogville hade premiär 2003, så spelades den ju faktiskt in just här i Trollhättan, eller i detta fall Trollywood...

Och företaget som jag jobbar på hade då en butik inne i Trollhättan City.
Där har otaliga kändisar och skådisar skymtats bland kunderna och det var ju alltid extra roligt.

Men att få se både Lauren Bacall och Nicole Kidman gå runt bland avdelningarna toppar nog ändå det hela!
Så roligt att dom hittade just till våran butik. 
Kan säga som så, att när Nicole Kidman var in och handlade så stannade all kommers upp...
Man fick nästan säga till kunderna att dom fick börja cirkulera igen!

Extra roligt i allt detta var att en kollega till mig som numera är pensionär, blev handplockad rakt upp och ner i butiken, till att bli Lauren Bacalls "body double" i just Dogville.
Men hon tackade artigt och bestämt nej, och det spelade ingen roll vad vi andra tyckte och tjatade...

Det finns nog en plats där dessa två giganter möts för att kunna fortsätta att sprida sin stjärnglans, och jag är helt övertygad om att det då kommer att slå gnistor...!







Bilder: Pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar