lördag 17 december 2016

POLKAPIMPAT...

...vimpelspel i köksfönstret!

I höstas valde jag bort gardiner till förmån för detta vimpelspel i äkta säckväv.

Kändes som en uppdatering i vårt kök, och det öppnade upp fönstret ganska så rejält.

Nu kände jag att jag ville ha något juligare i samma fönster, och då kom jag att tänka på dom fina amerikanska polkakaramellerna som jag beställde för ett tag sedan hos USA GODIS.

Om detta kan du läsa om här och här...

Kruxet var bara hur jag skulle få fast dom utan att göra någon åverkan på vimplarna.

Testade först med att fästa magneter på dom, men det funkade dåligt när man skulle upp och ner med persiennen...

Då kom mannen på den briljanta idén att fästa dom på sådan där pins som man använder på kläder.

Fick genast iväg en beställning till Panduro på 10 sådana, och dom visade sig vara perfekta till detta!

Bara att klistra fast en karamell på varje och sätta fast på varje vimpel.

Känns genast lite juligare, och jag kan med bestämdhet säga, att detta är jag definitivt ensam om att ha hängandes i ett köksfönster...! 🍭






Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar