måndag 18 augusti 2014

EKOLOGISK INSPIRATION...

Fredag, lördag och söndag har ägnats åt sonens flytt från hyresrätt till bostadsrätt.

Jättemysig lägenhet, så jag tror att han kommer att trivas riktigt bra där.

Lördagen ägnades däremot inte bara åt flytt för min del. 

Jag var även bjuden på ett Cocktailparty tillsammans med ett härligt gäng andra tjejer, som jag i princip aldrig träffat förr, även om jag kände igen några stycken.

Anna, kvällens värdinna lärde jag känna för många år sedan när jag utbildade henne till dekoratör inom företaget jag jobbar på.

En mycket kreativ och härlig tjej som vet precis vad hon vill, och det tror jag gäller i det mesta hon går in för.

Hon bjöd i princip bara på ekologiskt denna kväll, och det var riktigt inspirerande att höra henne berätta en hel del i ämnet och även vart hon åker för att inhandla mycket av allt detta goda!

Hon syltar, saftar och tar även tillvara på vad hennes egen trädgård bjuder på. 
Så kvällen till ära hade hon också gjort två olika sorters bål, en med rabarbersaft och en med flädersaft som hon naturligtvis också gjort själv. :)

Framåt småtimmarna bjöds vi på dip med bland annat ekologisk gurka i långa stavar.

Och precis som Anna själv sa, att har man ätit en ekologisk gurka, så vill man inte ha något annat. 
Vilken skillnad i smak!

Vackert dukat och en fröjd både för öga och gom, gör att jag blir ordentligt inspirerad till att faktiskt tänka mer ekologiskt och grönt än vad jag redan gör.

Och vi som var där var rätt överens om att vi tror att det vi stoppar i oss naturligtvis i förlängningen också påverkar vår hälsa...
Så det skålade vi på och hade en riktigt rolig kväll med mycket skratt, allvar och karaoke...

Och den enda manliga fägring vi hade denna kväll, var en fantastisk målning som var gjord av en god vän till Anna som också fanns på plats denna kväll.

Inspiration på mycket hög nivå!















Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar