lördag 2 augusti 2014

SISTA VALSEN...

...för Peter LeMarc ikväll, om man ska citera hans egna ord.

En stor artist gör sin sista spelning och väljer att sedan gå av scenen för gott.

För fem år sedan drabbades Peter själv av cancer och vann den fighten.
Nu är hans hustru Monika drabbad av bröstcancer och en ny fight ska vinnas!

– Tanken på att åka ut och göra en turné står inte överst på prioriteringslistan. 
Det som faktiskt är viktigare än spelningen den 2 augusti är att  jag är hemma och tar hand om min fru så gott jag kan. Det här är verkligheten och det är det jag förhåller mig till. 
När jag kämpade med mitt hjälpte Monika mig. Nu ska jag hjälpa henne genom det här, 

Detta säger Peter LeMarc i en intervju i Aftonbladet/Nöjesbladet.

Ett mycket sunt beslut, som säkert är baserat både på erfarenhet, klokhet och kärlek.

Men också ett sorgligt beslut för oss som lyssnar och njuter av hans musik.
Vi kan ju ändå hoppas att även om han inte står på scen någon mer gång, så kommer han ändå att fortsätta med sin musik i någon form.

Jag hoppas verkligen att detta är en fight som han och hans hustru kommer gå vinnande ur! 

Spelningen är som sagt ikväll kl: 22 på musikfestivalen Stockholm Music & Arts ute på vackra Skeppsholmen i ett ännu vackrare Stockholm.

Jag hoppas att det kommer att bli en magisk kväll, och jag önskar att jag hade haft möjlighet att själv få vara där.

Så medan Trollhättesonen LeMarc spelar sin sista spelning i min hemstad Stockholm, så väljer jag att spela hans skivor här i Trollhättan...

Och än en gång finns det en stor anledning till att säga: FUCK CANCER!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar