måndag 5 september 2016

LIBRARY ON WHEELS...

Jag fyndade även denna fina trälåda, när jag sist var och gjorde ett nedslag hos Johan Engbergs Antik.

Såg den direkt bland en hel del annan bråte, och lådan var fylld till brädden med en massa prylar som jag fick tömma den på.
Det är inte alltid man vill åt innehållet... ;)

Tycker att den var i riktigt bra skick, och jag har Googlat lite, och den tros vara från någon gång på 40-talet, och dessutom tycks företaget Calpack fortfarande finnas "In The Land Of Sunshine"...

Fyra länkhjul från Clas Ohlson fick omgående monteras på undersidan, och därmed hade jag gjort mig en fin förvaringslåda för några av mina finaste böcker.

Den fick sig sedan en bra placering i gästrummet!

Det är något alldeles speciellt med alla dessa vintageprylar...
Dom tillför en sån skön känsla i inredningen som jag aldrig tycks tröttna på.







Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar