söndag 4 september 2016

PERFECT MATCH...

Gjorde några fina fynd när jag sist var hos Johan Engbergs Antik.

Ibland letar jag efter något specifikt, men lika ofta vet jag egentligen inte vad jag är ute efter förrän jag ser det...

Som den här lilla flaskan!

Den stod där på ett bord bland en hel del andra flaskor, men ögonen föll på just den, och det måste ha funnits en anledning till det, eller vad tror ni?

En antik parfymflaska från 1800-talet, av märket Colgate & Co i New York...

Behövde inte tänka två gånger där inte, om man säger som så.

Efter en liten rengöring här hemma, så fick det hamna en kvist med ekollon i denna fina flaska.

Höstligt och fint, och dessutom så passande, då det är just ekträd som man har planterat vid 9/11 Memorial, denna vackra minnesplats i New York, som hedrar alla dom som omkom i World Trade Center-attackerna 2001.

Mer om dessa ekträd kan du läsa om här på bloggen.

Om exakt en vecka, söndagen den 11 september är det 15 år sedan detta hemska och fortfarande ofattbara hände, och vi får aldrig glömma.
Ibland kan till och med en liten pryl få en stor betydelse...♥ 







Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar