lördag 15 oktober 2016

ÄNNU EN IDÉ...

...som blev till verklighet!

Har gått och tänkt på detta länge, att göra ett elementskydd av en gammal lastpall.

Bordet som är gjort av en sladdvinda var från början alldeles trävit, och efter en behandling av två sorters bets, så fick den till slut den där slitna och gamla patinan som jag ville ha.

Hade en tanke att jag skulle behöva behandla en lastpall på samma sätt, för att få ett liknande resultat.

Men så här i veckan sprang jag rätt på en lastpall på jobbet som liksom var fix och färdig, och vad är oddsen för det?

Bara att ringa mannen som fick komma med bilen och fälla baksätena, för vidare transport hem...

Han är inte alltid riktigt med på mina idéer, men tyckte att det blev helt ok när det var färdigt.

Behövde bara montera bort två av tre brädor med dito klossar på baksidan, sedan var det bara att föra in lastpallen mot elementet.

En av brädorna som varit på baksidan, la jag bara uppe på och skruvade fast.

Denna lastpall var som klippt och skuren för detta ändamål!

Och som sagt, det är alltid roligt när en tanke eller idé blir till verklighet, och att det blev som jag hade tänkt...











Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar