tisdag 11 oktober 2016

ROSA REKLAM...

ICA's reklamfilm förra veckan har väl inte lämnat någon oberörd...?

Som sponsor till Rosa Bandet, gör ICA här en reklamfilm som på bara några fåtal sekunder får fram detta viktiga budskap, som förmedlas på så många olika sätt under denna rosa månad som oktober är.

Alla bäckar små som kommer in till cancerforskningen kan ju till slut bli ett helt hav, bara vi engagerar oss och bidrar!

I denna reklamfilm har man släppt på den lättsamma tonen som ju annars kännetecknar ICA's reklamfilmer.

Här får vi en återblick i ICA-Stigs liv som ung och varför just han har kommit att bli så engagerad i 
Rosa Bandet.

Mycket lyckad reklamfilm, om ni frågar mig.

Men det var också något helt annat som jag fastnade för i filmen och som jag inte kunde släppa...

Likheten mellan ICA-Stig då som nu.

Och jag förstod nog vad den berodde på ganska med en gång, men var ju tvungen att kolla upp om jag kunde ha så rätt, och det hade jag!

Rollerna görs nämligen utav Loa Falkman och hans egen son Jacob Falkman.

Visste faktiskt inte att han hade en skådespelande son...
Så lika varandra, och detta bidrar ju också till att reklamfilmen kändes så fantastiskt "äkta"! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar