lördag 16 september 2017

A PIECE OF ITALY...

Ni som följer mig här på bloggen, vet ju att jag och min man var i New York i maj.

En av våra absoluta favoritstäder, alla kategorier!

Har alltid massor av bilder och tips att dela med mig utav när vi har varit där, och även nu i september, så har jag fortfarande inte delat med mig utav alla än...

Till och med sommarsemestern till Frankrike kom ju emellan, och lite annat smått och gott.😉

En återkommande favorit i New York är Eataly!

Ligger nära där vi brukar bo, och med Flatiron Building som närmsta granne.
Ett perfekt läge för ett ställe som detta.

Att komma in på Eataly är som att få möta hela det kulinariska Italien, samlat på ett och samma ställe!

Bakom en ganska oansenlig entré, gömmer sig en gigantisk italiensk saluhall!

Ostar, charkuterier, fisk, pasta, kaffe, glass, bröd, vin, kryddor, ja allt som du förväntar dig hitta i det italienska köket hittar du här.

Ta dig gärna ett ståbord och beställ in en bricka med diverse gott småplock och till detta ett glas gott vin, eller slå dig ner för en längre stund i någon av restaurangerna.

Detta var precis det vi gjorde efter en lång dag med både Coney Island och Brooklyn på agendan.

Vi tog oss ett ståbord och beställde in en bricka med olika sorters ostar och charkuterier och till det ett glas med riktigt gott rödvin.

Behövs inte så mycket mer för att göra denna kvinna nöjd, kan jag säga!

En italiensk pärla som inte får missas när man är i New York.

Här finns till och med en rooftop restaurang, La Birreria, som man inte heller bör missa...

Adressen hit är:

200 5th Avenue
New York, NY 10010
















Foto: Zimmer's alla rum...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar