söndag 17 september 2017

I ♥ JUNK...

Precis granne med vårat hotell i Chelsea, har denna pärla legat. Olde Good Things...

Döm av min förvåning, när jag upptäckte att den var borta, när vi var i New York i maj!

Men som tur är, så finns Olde Good Things på ytterligare tre platser i New York.

Och jag ljuger inte när jag säger att jag gjorde ett nedslag hos dom alla!

Älskar hela upplägget med deras butiker, och älskar att man alltid kommer i samspråk med människorna som jobbar där. 

Har man detta intresse som jag har med gamla prylar och dess historia, så tycker man också om att få dessa historier berättade...

Hyran blev för hög för att vara kvar där precis vid vårat hotell, fick jag också veta.

Dessutom har dom en svensk tjej anställd, som i sin tur har en mamma som i sin tur har ett ställe på Öland, där hon också säljer gamla prylar!

Världen är allt bra liten.

Detta fick jag veta, tack vare att dom undrade var jag kom ifrån, när dom förstod att jag inte kom ifrån 
New York...😉

En antik mjölkflaska fick följa med hem, och den har jag skrivit om här.

Men vad jag verkligen skulle vilja ha fått med mig hem, var brandsläckaren i koppar!
Hur snygg?!

Önskar att man bara kunde ta en sådan här sak under armen och gå på flyget, men riktigt så enkelt är det ju inte...

Dom antika snöskidorna blev jag också lite förälskad i, hur läckra hade inte dom också varit som en annorlunda inredningsdetalj?!

Tre butiker, resulterar också i en hel del bilder...

Så därför bjuder jag på en smärre bildbomb, men det är verkligen Olde Good Things värda!

Du hittar dom på följande adresser:

149 Madison Avenue
New York, NY 10016
(corner of 32nd street & Madison Avenue)


302 Bowery
New York, NY 10012
(between Bleecker street & East Houston street)


5 East 16th Street
New York, NY 10003
(between 5th Avenue & Union Square)


























































Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar