torsdag 14 september 2017

STOMACH FLU...

Det blev ofrivilligt dödstyst här på bloggen...

I måndags under ett personalmöte flög ett illamående på mig som en blixt från klar himmel!

Magsjuka...

Detta är ju aldrig något man är speciellt förberedd på, och dom gånger man i livet drabbas av denna åkomma, så tror man stundtals att man verkligen inte kommer att överleva!

Här snackar vi om "nära-döden-upplevelse"...

Efter tre dagar utan fast föda, har jag idag försökt att få lite i mig, samt kommit in i duschen.

Men det som upp i allt detta varit jobbigast, är att min mamma gjorde en ny bukoperation i tisdags.

För drygt ett år sedan opererades hon för tarmcancer, och vi trodde att hennes långvariga besvär skulle vara över...

Men så har fallet inte varit, och dom har upptäckt ytterligare tre olika fel på tarmarna som nu skulle åtgärdas.

Och jag har denna gång inte alls kunnat vara där för henne.

Men allt har gått bra och enligt plan, så med eller utan mig så fixar hon ju detta ändå...

Det är bara den där känslan av maktlöshet och att man inte kan styra över allt som händer.

Man vill ju alltid finnas till hands för de sina när saker och ting ställs på sin spets.

Helt olika perspektiv på helt olika magåkommor, men även en "simpel" magsjuka kan få en att känna som på bilden nedan...😉




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar