söndag 3 september 2017

SUNNY SUNDAY...

Har skrivit om denna lilla idyll förut här på bloggen, men den tål att nämnas igen...

Vårviks Gård passerar jag i princip dagligen när jag åker buss till jobbet.

Här finns både djur och natur fint samlat på ett och samma ställe.

För många år sedan bodde en god vän till oss i det gula lilla huset, innan han valde att flytta tillbaka till Skåne igen, och till en helt annan idyll.

Det som lockar mig hit först och främst, är alla dessa solrosor som ståtligt vajar i vinden och som vänder sig efter solens strålar, vilket också gör att dom påminner om mig själv...!

Solen strålar är oerhört viktiga för mig, och jag mår som allra bäst när klimatet är soligt och varmt.

Nu ville jag hinna hit innan dessa solrosors glans är över och Hösten gör sitt yttersta för att ta 
över stafettpinnen efter Sommaren.
Som sagt, en liten idyll här i Trollhättan, som jag tror att alldeles för många faktiskt missar...🌻





























Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar