torsdag 18 augusti 2022

ESPRESSO BIALETTI...

Har länge kikat på en klassisk italiensk Bialetti.

Nu när jag låg hemma i corona, så hade jag lite extra tid att kolla runt på nätet för att hitta en till bra pris.

Det var nog tur det, att jag tog lite tid på mig, för om jag bara enkelt klickat hem den klassiska så hade det visat sig att den inte hade fungerat på vår induktionshäll...

Så det fick bli en Bialetti Venus som är gjort för just det ändamålet.

Jag ser fram emot att nu kunna brygga mig en liten stark espresso emellanåt, för jag är ingen stor kaffedrickare och just en espresso är ju därför alldeles perfekt i sin storlek.

Ser också fram emot att på egen hand kunna göra en Affogato eller en hemmagjord Espresso Martini.

Denna Bialetti Venus hittade jag till ett riktigt bra pris på Amazon och jag valde den för 4 koppar.
Den hittar du enkelt här.

Väldigt lägligt också att Zoégas har börjat göra tre olika sorters Espresso.
Jag själv valde deras Della Casa, som är fyllig och intensiv i sin smak.

Dom små Espressokopparna är från H&M Home och dom hittar man enkelt här.

Un Espresso, per favore...









Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar